Podcast – verhoog je vibraties

Wil jij beter in je vel zitten? Meer genieten van je leven? Verhoog dan je vibraties – oftewel jouw trillingsfrequentie. Maar hoe verhoog je je trilling? In deze aflevering van mijn podcast Bliss-talk vertel ik je precies hoe je dat kan doen. Ik heb mijn vibraties drastisch kunnen verhogen binnen 1 maand en ik vertel je hoe ik dat deed. En ook voor mijn cursisten werkt deze methode heel goed! Na afloop schrijven ze bijvoorbeeld: ‘Ik heb nog nooit zo kunnen genieten van mijn leven!’ 

Wat er allemaal aan bod komt in deze podcast
♥ Welke emoties zijn hoog in vibratie en welke zijn laag?
♥ Waarom je soms op 1 dag flink heen-en-weer kunt gaan van hoge naar lage vibraties
♥ Hoe blijf je hoog in je vibraties?
♥ Waarom een standaard dankbaarheidsritueel voor mij niet werkt en wat ik wél doe om volop te genieten van mijn leven
♥ Mijn allerbeste methode om volop te genieten van mooie momenten
♥ Hoe ik mijn leven drastisch veranderde in 30 dagen
♥ Waarom je uiterlijke leven niet hoeft te veranderen om je beter te voelen
♥ Op deze manier raas je niet meer voorbij aan de mooie momenten in je leven

Zoek in je podcast-app op je telefoon naar Bliss-talk. Of beluister hieronder via YouTube.

Wat bedoel ik precies met hoge of lage vibraties?
Elke emotie heeft een bepaalde trilling. Een bepaalde vibratie.
0 is de laagste trilling. En 1000 is de hoogste.

Alle emoties onder de 100 zijn laag trillende emoties. Dit zijn bijvoorbeeld: schuld, schaamte, verdriet en angst of depressie of machteloosheid.

Dus als je constant in schuldgevoel zit, dan kan dat heel erg op je drukken. Maar dit is een laag trillende emotie. Dat verlaagt je vibraties.

Dat voel je zelf meestal ook wel, als je in lage vibraties zit.

Bóven de 100 kom je uit bij verlangen, boosheid en trots. Die hebben dus een iets hogere trillingsfrequentie.

Dat vind ik zelf interessant dat boosheid dus een hogere trilling heeft dan bijvoorbeeld angst. En dit kun je misschien zelf ook voelen. Als je heel angstig bent, kun je als het ware verlamd worden van angst. Alle energie druipt dan uit je weg. Je voelt je dan helemaal niet meer krachtig. Terwijl als je boos of kwaad bent, dan kan daar ook een enorme power in schuilen! Dan kun je die energie door je lijf voelen razen. Dan wil je misschien wel tot actie overgaan. Het kan ook echt krachtiger vóelen om boos te zijn in plaats van angstig.

En boven de 500 heb je de hogere vibraties. Daar zitten bijvoorbeeld liefde, blijdschap, vrede en verlichting.

Dus dat zijn de hogere vibraties: vreugde, vrede, liefde en verlichting.
En dat is het gebied waar we naartoe willen!

Betekenis vibratie – wat betekent het woord vibraties? 
Dus in plaats van vibraties kun je ook het woord trillingsfrequentie gebruiken.
En een nog simpeler woord is eigenlijk energie.
Je kunt voelen bij een bepaald persoon: hé, die heeft een fijne of goede energie. Dan is het iemand die niet in gevoelens van schuld, wraak of haat zit. Maar dan is het iemand die in een fijne energie zit zoals plezier, liefde, vrede of acceptatie. En dat kun je voelen! Dat straalt iemand uit op zijn omgeving.

Die persoon heeft dan een hoge trillingsfrequentie. Hij zit in een hoge vibratie.

Misschien niet voor altijd.
Het kan best zijn dat diezelfde persoon een uur daarna in een file staat en er heel veel frustratie omhoogkomt, waardoor hij… hoppakkee weer zakt in zijn trillingsfrequentie.

Maar het is natuurlijk interessant om te kijken hoe je jouw vibraties kunt verhogen én hoe je daar ook kan blijven!

Hoe verhoog je je trilling? Maak je eigen geluksplan

Een aantal jaar geleden probeerde ik heel bewust om mijn vibraties te gaan verhogen. 100 dagen achter elkaar. En ik stond echt versteld over het resultaat!!

Er liepen wat zaken niet zo lekker in mijn leven en ik was geneigd om dáár de aandacht op te leggen. Maar voordat je het weet vestig je alle aandacht op datgene wat je níet meer wilt. En als je alleen maar daarin hangt, dan zakt je trillingsfrequentie. Dat kun je vaak ook lichamelijk al snel voelen, je hebt gewoon echt minder energie op zo’n moment.

Ik wil me focussen op de dingen die me gelukkig maken. Dat was mijn besluit. 100 dagen achter elkaar maakte ik een foto van iets waar ik blij van werd. En dat deelde ik op Facebook. Ik schreef er ook nog een paar regels bij.

En mijn vibraties gingen echt in een sneltreinvaart omhoog! Ik voelde me blijer, gelukkiger. Ik ging ineens veel meer dingen zien in mijn leven waar ik blij mee was. En: ik kon bewuster genieten van mijn leven.

Ik raasde niet meer overal zomaar voorbij, maar ik stond echt bewust stil bij de mooie dingen in mijn leven. Het maken van een foto was voor mij een hele goede techniek. Want als je een foto maakt, sta je echt even stil. En door het schrijven over dat fijne moment, dook ik nog dieper in het moment. Dan kon ik ook opschrijven waarom ik ergens gelukkig mee was.

Ik ben dit mijn Happy Moments gaan noemen. Dus ik voelde vreugde, dankbaarheid en liefde.

Wil je meer lezen over dit 100-dagen geluksplan? Ik schreef er hier een blog over.

En mijn cursisten weten daar alles van. Dit is ook regelmatig huiswerk in mijn trainingen.
Bij de training Lichter Leven in 30 dagen besteden we hier bijvoorbeeld een hele week aan. Want natuurlijk klinkt dit nu heel simpel, maar kom je ook blokkades tegen als jij dit gaat doen. En dat is dan heel fijn om samen naar te kijken.

In januari 2019 start er trouwens weer een nieuw cursusjaar. Dan gaat ook lichter leven van start en kun je die training samen met een groep volgen. Het is een online training. Als je op de hoogte wilt blijven over wanneer de inschrijving start, dan kun je je het beste inschrijven op mijn website voor de nieuwsbrief. Dan blijf je vanzelf op de hoogte.
Maar of je nu meedoet of niet, ga er lekker zelf mee experimenteren! Jouw eigen happy moments.

Ik ga het zelf ook weer oppakken! In de maand december deel ik elke dag mijn happy moment op Instagram. 

 

Jouw omgeving verandert met je mee 

Als jij hoog vibreert op Liefde en je stapt een kamer binnen, dan kunnen andere mensen die daarvoor openstaan vanzelf mee gaan vibreren op Liefde.
Mensen die daar niet voor open staan, die zullen niet mee vibreren.

Toen ik jaren geleden het pad op ging van yoga, mindfulness en bewust leven, trok ik ineens ook andere mensen aan. In de kroeg waar ik wekelijks te vinden was, kwamen ineens ándere mannen op me af met dezelfde interesses. Binnen een paar minuten stonden we dan bijvoorbeeld al te praten over mediteren. Heel grappig!

Je gaat dus mensen aantrekken die op dezelfde golflengte zitten.

Veroordeel jezelf niet

Veroordeel jezelf niet als jij laag in jouw vibraties zit op dit moment. Alle emoties zijn er om gevoeld te worden. En bedenk: zelfveroordeling zit heel laag in vibratie. Dus accepteer alles wat voorbij komt. Want acceptatie heeft een goede trillingsfrequentie.

En  kijk vooral hoe je omgaat met lastige situaties. Dus het gaat er niet zozeer om wát er in je leven gebeurt, maar vooral hóe je daarmee omgaat.

Je kunt ook verschillende vibraties hebben op verschillende delen van je leven. Misschien ben je op je werk in een hele hoge trilling, maar thuis in je gezin in een lage.

Nog meer manieren om je vibraties te verhogen

• Keuzes maken. Dat maakt energie vrij. Als je vastzit in een keuze, dan stroomt de energie ook niet lekker meer door.

•  Energy flows where attention goes. Kijk met open eerlijke ogen wat je niet meer wilt in je leven. En wat is het dat je wél wilt? Kijk of je kleine stapjes naar die richting kunt zetten. Ook al is dat niet altijd direct mogelijk; bijvoorbeeld als je ziek bent en je wilt gezond worden maar dat lukt niet. Kijk dan of je kunt accepteren waar je nu bent. Kun je kleine dingen in je leven vinden die wel goed gaan en fijn zijn? Kun je daar de aandacht aan geven?

Maar focus je dus vooral op wat je WEL wilt En blijf voelen: Wat voelt NU het beste om te doen? Voed jezelf met de dingen die jou inspireren

• Wat zou je willen ERVAREN? Maak daar eens een lijstje van.
Kijk daar elke dag naar. En welk stapje zou je zetten?

Hoe weet je of jouw vibraties verhoogd zijn?
Let op je emoties! Voel je je vreugdevol of opgelucht etc?

Voel je je goed of voel je je niet goed?
Zo simpel kan het zijn

En als je je niet goed voelt, kunt je iets doen om jezelf lief te hebben?
Rusten, of juist een kunstenaarsuitje. Naar de zee, muziek opzetten en dansen. Contact maken met iemand.

De belangrijkste vraag is dus altijd: waar geef jij jouw aandacht aan?

Blijf luisteren naar de stem van jouw hart. Dan ontvang je alle rust en alle wijsheid die jij nodig hebt.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

8 − vijf =