Burn out klachten: dit zijn dé signalen (en wat te doen?)

burn out klachten, burnout klachten, burnout behandeling herstel, stressmanagement burnout voorkomen, wat is een burnout?

Bij een burn-out raak je steeds vermoeider. Dat gaat in geleidelijke fases. Tot het moment dat je echt niks meer kunt. Misschien word je ook steeds emotioneler. Je neemt minder tijd om leuke dingen te doen of om bijvoorbeeld je vriendinnen te zien. Daar ben je allemaal te moe voor. Lees verder voor meer burn out klachten.

Burn out klachten

Wat gebeurt er in je lichaam bij een burn-out? De klachten in je lichaam bij een burn-out kunnen heel verschillend zijn, maar vaak staat vermoeidheid voorop. Je bent de hele tijd zo moe!

Daarnaast kun je bijvoorbeeld last hebben van hoofdpijn, maag- of darmklachten, hartkloppingen, pijn in je nek of rugpijn.

Ook emotioneel ben je heel kwetsbaar als je een burn-out hebt. Je huilt snel, je voelt je opgejaagd of snel geïrriteerd.

Het lijkt soms alsof je de controle over je leven bent verloren. Genieten is moeilijk en keuzes maken al helemaal!

Misschien krijg je ook last van angsten of van paniekgevoelens. En ook de gedachte: “Dit komt nooit meer goed.” Of: “Misschien word ik nooit meer beter,” kun je allemaal hebben bij een burn-out.

Nog enkele klachten die je kunt krijgen bij een burn-out:

* Hoofdpijn of RSI.

* Buikpijn. Of last van je darmen.

* Je voelt je totaal niet meer creatief

*Je kunt niet goed ontspannen. (Bijvoorbeeld omdat je veel piekert. Of omdat je hartkloppingen hebt en dat eng vindt).

* Je bent prikkelbaar.

* Je kunt last krijgen van angsten

Vooral chronische vermoeidheid is een signaal dat je een burn-out hebt of tegen een burn-out aanloopt.

Twijfel je nog? Doe een burn out test

Twijfel je nog of je een burn-out hebt? Dan kun je hier een burn-out test doen.

Wat te doen bij een burn-out?

Bij een burn-out is het noodzakelijk dat jij de juiste hulp krijgt. Het is vooral belangrijk dat je weer gaat werken aan jouw basis. Dat jij jouw energie weer terugkrijgt.

Dat doe je bijvoorbeeld met de training Balance & Energy. Deze training wordt aangeraden door huisartsen en therapeuten. En je kunt direct beginnen.

Neem jezelf serieus

Mensen met een burn-out hebben hun klachten in het begin vaak ontkend. Als je heel veel stress ervaart denk je misschien: “Dit hoort bij mijn werk.” Of “Iedereen werkt hard en is wel eens moe.” Het is dus belangrijk dat jij jouw klachten nu serieus neemt.

Hoe sneller jij jouw burn-out goed aanpakt, hoe sneller jij ook weer energie krijgt.

Blijf dus niet rondlopen met je klachten. Een goed herstel is absoluut mogelijk! Op de site herstellenvanburnout.nl kun je meer lezen over mijn verhaal.

Gratis videoserie Krachtig uit je burn-out

Schrijf je ook in voor de gratis videoserie Krachtig uit je burn-out. in deze 3 video’s geef ik nog meer tips om meer energie te krijgen. Ook deel ik wat de meest gemaakte fouten zijn tijdens een burn-out. Hierdoor blijven veel mensen onnodig lang rondlopen met hun burn-out klachten. Je ontvangt het eerste deel direct in je inbox. (Verschijnt er niks? Check dan ook even je spambox).

GRATIS VIDEOTRAINING- Krachtig uit je Burn-Out
dit veld niet invullen s.v.p.

 

Ik ben Lieke Meertens en ik ondersteun mensen bij het herstellen van hun burn-out. Dat doe ik met de training Balance & Energy. Deze training wordt aangeraden door huisartsen en therapeuten. Meer informatie over Balance & Energy. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Tags: burn out klachten, burnout klachten, wat is een burnout?, training stress, stressmanagement, signalen burn out, tekenen burn out, burn out kenmerken, burn out voorkomen, symptomen burn out, burn out symptomen, symptomen van stress, symptomen stress, stress op het werk, burn out verschijnselen, verschijnselen burn out, burnout symptomen. Fotocredit: Sara Lando).  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.