Mindful Monday – 3x ademen

mindful leven tips oefeningen mindfulnessDe eerste Mindful Monday! Iedere maandagochtend geef ik een kleine praktische tip om je dag (of week) bewust door te komen. Deze mindfulness oefeningen zorgen ervoor dat je niet ‘slapend’ door je leven gaat. De hele dag door zijn er allerlei kansen om weer wakker te worden. Om al je zintuigen bewust te openen. Om je lichaam weer te voelen. Om volop te ervaren dat je lééft. Vandaag beginnen we met de basis van aandachtig leven: je adem.  Door je bewust op je adem te richten, kom je weer helemaal in dit moment en in je lichaam.

Mindfulness oefening

Waar je ook bent op dit moment: adem drie keer bewust in en uit. Voel de adem door je lichaam bewegen naar boven toe… en weer naar beneden. Waar zit je adem? Hoog of laag? Beweegt je buik op-en-neer bij het ademen? Of zit je adem hoger? Je hoeft niks aan je adem te veranderen. Merk alleen maar op waar je adem zit.

Drie keer. In en uit. That’s it.

Gedaan?

En hoe voelt dat nu? Misschien alsof je letterlijk meer ademruimte hebt gekregen? Probeer dit vandaag nog enkele keren te doen. Bijvoorbeeld als je ergens staat te wachten, voordat je gaat eten, tijdens je lunchpauze en voordat je gaat slapen. Drie keer in- en uitademen.

Adem ontspanning in.

Adem stress uit.

Fijne maandag! (Ps. Vraag je je af waar deze mindfulness oefeningen goed voor zijn? Hier beschrijf ik de 10 voordelen van mindful leven).

(Fotocredit via Photo Pin)

Meer inspiratie:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.